Am uitat sa va zic de ELTCIT

Acostat de curiosi

Aaa… apropos de Lista-O-Sa(To Do List)

In timp ce mai toata lumea, la care povesteam ce vreau sa fac, ma sfatuiau sa-mi vad de treaba, sa stau locului sau pur si simplu imi ziceau ” Ce, daca s-ar putea realiza, n-ar fi facut altii pana acum?”, eu, i-am ascultat pe cei ce m-au sfatuit “sa-mi vad de treaba”, si …”mi-am vazut…de treaba”.

Asa m-am ales cu prima masina romaneasca cu motorizare integral electrica omologata in Romania, si m-am gandit sa-i dau un nume…  ELTCIT mi s-a parut a fi foarte potrivit, mai ales ca se putea banui ca vine de la Electric Oltcit, sau Electric Citroen(ca de fapt asta este, nu?) dar tot asa de bine, putea veni de la Electric 4 city!

Bun, Eltcit, este marca, dar tipul ? modelul? parca mai trebuie ceva ! Aha ! Am gasit! XP!  si nu e de la Windows ! ci de la XP=ICSP=Iata Ca Se Poate

Asa m-am gandit eu, si cred ca in Romania, ar trebui sa se infiinteze un club cu numele asta, si-atunci, poate am reusi mai multe…

Comentati numai pe mail (vezi “Contact“) !

You can leave a response, or trackback from your own site.

43 Responses to “Am uitat sa va zic de ELTCIT”

  1. Stoica Nicolae says:

    Multa stima
    Tinind cont ca aveti ceva timp de cind folositi masina am o intrebare in cea ce priveste acumulatorii, ei nu au fost proiectati pentru a fi folositi in conditiile acestea si de acea sint curios daca fac fata “stresului” sau cu alte cuvinte cit de rentabili sint ca sa zic asa sau citi Km a-ti strabatut cu ei? si cit de mult i-ati descarcat frecvent sau dupa 50 Km, cit ati spus ca e autonomia.
    Sint intrebari fara raspuns de mult timp insa acum sa ivit ocazia sa am un raspuns asa ca va intreb pe Dv

    • danmarinescu says:

      In primul rand tin sa va multumesc pentru vizita!
      V-as ruga pe viitor sa postati pe site numai comentarii, pentru intrebari sa folositi adresa pe care o gasiti la pagina “contact”
      Si acum raspunsul.
      Bateriile, nu sunt foarte bune, dar sunt suficient de rentabile in ceea ce priveste raportul calitate / pret.
      Sunt proiectate special si pentru vehicule electrice, principala calitate a lor fiind ca nu necesita intretinere si sunt “sigilate”( nu emana gaze)
      Pana acum, am condus “electric”, mai bine de 1000 de Km. Sunt f multumit, se comporta bine, mai ales daca sunt incalzite iarna si ventilate vara. (au o temperatura optima de functionare si fluctuatiile mari le face sa isi piarda din performante)
      Pentru mai multe detalii, studiati site-ul CARANDA( http://www.caranda.ro/bsb_dc.pdf ).
      Dan

      • Stoica Nicolae says:

        Ce intrebari ar mai fi… vad ca aveti bateriile legate in serie, asta inseamna 72V, aveti regulator de tensiune/chopper model HP sau HPRC asta in cazul in care aveti un motor cu excitatie serie, este corect? si banuesc ca nu ati avut posibilitatea de a alege un “ansamblu” (motor, acumulatori, controler…) performanta/consum bun, de fapt a-ti spus ca a-ti optat pentru ceva decent ca si pret…
        De asemenea pretul de 10Lei/100Km cum l-ati calculat, a-ti luat in calcul doar acumulutorii (cost/durata) + curent consumat la incarcare sau a-ti luat in calcul costul total etc etc…

    • danmarinescu says:

      Bateriile folosite de mine sunt proiectate exact pentru asa ceva, din aceasta cauza, fac fata cu brio stress-ului. Cat despre “rentabilitate, cele mai potrivite sunt pana in prezent, dupa parerea mea, tot cele cu litiu.
      DanM

  2. marin pompiliu says:

    initiativa este laudabila! trebuiesc rezolvate mai multe probleme cum ar fi:
    - incarcarea rapida (baterie de supercapacitori);
    - sursa alternativa conventionala respectiv un motogenerator de min. 1 kW care sa poata sa asigure reincarcarea bateriei si functionarea in regim de avarie min 10 km/h pentru a ajunge la o sursa de 220V 50 Hz;
    - sistem electronic de putere si comanda cu computer de bord care sa optimizeze alimentarea functionarea si sa conduca procesul de regenerare a energiei la franare.
    In loc de club mai bine faceti o lista de subscriptii sponsorizari si scoateti actiuni pe piata. va trebuie un manager care sa va vanda inteligenta aplicativa pe piata si care sa poata sa atrarga bani.
    Faceti firma inregistrati la osim proiectul si marca uitati de OLTCIT o mare teapa trasa de francezi.
    numele poate fi EL_RO_CAR.
    Atentie cu cine vorbiti, cine are acces la documentatii, la acte si cine va reprezinta. faceti un antet si inregistrati fiecare pagina cu numar si serie (sunt stampile)nu lucrati pe un computer legat in retea si salvati tot.

    • danmarinescu says:

      Multumesc de indicatii, toate problemele ridicate sunt rezolvabile sau rezolvate deja.
      Locul acesta se doreste a fi un loc de intalnire al pasionatilorde idee, si de impartasire a experientelor. De ce sa nu spun si un loc de promivare a activitatii mele, precum si un loc din care cei curiosi pot afla cate ceva. Tot ce am realizat a fost un prim pas, sa vad daca se poate (XP). Am finalizat proiectul cu cheltuieli minime in acest scop. De aici in colo, urmeaza teste, up-grade-uri si masurari de parametri si marimi in functionare, pentru a vedea calea catre performanta.
      Cu respect,
      Dan

  3. Lucian says:

    Salut,

    Aveti in plan sa adaptati proiectul si pentru un Logan cu motor electric ?

    Intrebare de la un sofer de matiz.

  4. Lupu Raul says:

    Buna ziua,
    Sunt foarte bucuros sa aud ca sunt si oamnei ca dumneavoastra. De mai bine de cateva luni tot rasfoiec situri , ce vorbesc, mai mult sau mai putin tehnic ,despre EV.Binenteles multi au reusit sa faca un EV din propria masina dar cred ca succesul cel mai mare este faptul ca ati reusit in relatia cu RAR. Acest eveniment a creat un precedent revolutionar, iar dumneavoastra meritati un JOS PALARIA ,cum se zice pe la noi. Am un Matiz care as dori sa-l transform in EV . Daca doriti sa ma ajutati va rog sa-mi dati un raspuns. As fi bucuros sa ne intalnim.
    Cu respect

  5. catalinn says:

    Buna seara nu am citit nicaieri la ce suma se ridica investitia . ce imi dopresc este un tico electric mica usoara si ce mai economicoasa. multumesc

  6. Bumb Alin says:

    Frumos blog, cum pot sa ma inscriu sa primesc articolele pe e-mail?

  7. Salutare tuturor. Din intamplare am ajuns pe blogul asta (stiti cum e cu navigarea pe net) si sunt placut surprins de ce-am citit aici. Se pare ca oamenii inteligenti si cu umor n-au disparut.Va doresc numai bine tuturor si sper sa revin curand.

  8. Salutare. Am citit si alte informatii despre acest subiect insa n-am gasit nicaieri asa concentrata informatia si prezentata obiectiv, cel putin asta e parerea mea. Poate ca nu toti sunt de acord cu mine, insa eu va felicit si va incurajez sa continuati tot asa. Multa bafta!

  9. Rar am timp sa stau sa frunzaresc cate-un blog. Deseori o fac cautand cateceva specific. Intrand pe blogul tau vad ca poti gasi si bloguri informatie de calitate. Sper sa am timp sa mai vin aici. Oricum tin sa te felicit si sa urez tuturor celor ce comenteaza pe acest blog “Toate cele bune!”.

  10. Salutare tuturor. Din intamplare am ajuns pe blogul asta (stiti cum e cu navigarea pe net) si sunt placut surprins de ce-am citit aici. Se pare ca oamenii inteligenti si cu umor n-au disparut.Va doresc numai bine tuturor si sper sa revin curand.

  11. geosvx says:

    Felicitari !
    V-am vazut la TIB si am fost impresionat de ambitia cu care ati finalizat proiectul. Chiar si acum cu masina functionala si omologata nu mi-a venit sa cred ca mai sunt “specialisti” care nu vad adevaratele merite.

  12. Triciclete says:

    Apreciez blogul si ce vad aici. Intodeuna am fost de parerea ca in interactiunea blogerilor se nasc idei care pot si fructificate de toti cei care contribuie la discutie. Acum, fiecare din noi e clar ca gandim putin lateral de ceilalti si asta e normal.

  13. Informatii interesante, care ar trebui amanuntite. Bravo!

  14. paul says:

    Felicitari, sant unul dintre cei care te invidiaza :) PT ceea ce ai reusit. Imi doresc si eu un autoturism electric.Incalzirea e de la morul electric directionezi aerul de ventilare produs de acesta in interior, mai folosesti ceva filtru, este suficient pe timp de iarna? daca pe viitor ma poate ajuta cineva de aici ca sa schimb motorul unui autoturism i-as fi recunoscator.Sper sa fie cat mai multe persoane in tara asta care sa detina autotmobile elctrice si nu numai. daca se poate si electricitate aeoliana sau hidro, ca sa nu fim in totalitate dependenti de petrolisti.

  15. paul says:

    Inca ceva , ce costuri ai avut pt a duce la final tot acest proiect va salut!!!

  16. paul says:

    am inteles …4000 de euro in sus, e ceva dar cred ca o sa amortizezi destul de rapid investitia ;)

  17. Cosmin says:

    Buna ziua, va rog frumos, imi puteti scrie parametrii motorului si a controlerului?

    • danmarinescu says:

      Motorul are 8Kw, 72Vla 2100 rpm. Controllerul este de 80V la 400A, productie Zapi – Italia, foarte complex, se poate seta in multe aplicatii.

  18. Cosmin says:

    P.S. Va felicit

  19. Florin says:

    felicitari pestru realizarile dvs! vreau sa va intreb ceva cu privire la autovehiculele electrice: solutiile constructive ale acestora, clase de autovehicule electrice (pe ce principii sunt introudse in segmentul auto respectiv) etc….pe net am gasit prea putin..as fi recunoscator daca mi-ati raspunde la mail in privat…multumesc anticipat

  20. Salutare. Am citit si alte informatii despre acest subiect insa n-am gasit nicaieri asa concentrata informatia si prezentata obiectiv, cel putin asta e parerea mea. Poate ca nu toti sunt de acord cu mine, insa eu va felicit si va incurajez sa continuati tot asa. Multa bafta!

  21. Frija says:

    Bravo, si la mai mare !
    Este o realizare mare ce ati facut pana acum.
    Sper sa reusesc si eu sa-mi realizez ideea unui vehicul electric sau macar hibrid. Inca o data sincere felicitari

  22. Salutare tuturor. Impresia cu care raman dupa ce am citit pe-aici e ca pe net nu te poti plictisi, in plus poti gasi chiar si intamplator(ca mine) informatii interesante, utile. Pentru ca munca voastra e apreciata, dati-i inaite! Multa bafta!

  23. Alexir says:

    Eu sunt mandru ca sunt roman, cu bune si cu rele, avem partile noastre care sunt frumoase !

  24. Eu si sotia mea va salutam din Italia, suntem mandrii ca suntem romani si ne este dor de tara noastra.

  25. Toma Catalin says:

    Felicitari pentru indeplinirea visului si pentru ca v-ati “vazut de treaba”. Mi-a facut placere sa citesc despre ELTCIT. Mult spor in proiectele ce urmeaza!

  26. Mihai Vasile says:

    Pentru încărcarea bateriei eu am realizat un generator magnetic cu neodini, de curent continuu care funcționează 400 ani până se demagnetizează, însă mă lupt să-l brevetez. Deci nu v-a fi nevoie de încărcat bateria.

  27. sa vedem acum ce v-a urma dupa asta

  28. E cel mai cuprinzator articol despre Am uitat sa va zic de
    ELTCIT . Bravo!

  29. ora exacta says:

    Acest articol chiar ca mi-a placut, bravo!

  30. Ora Exacta says:

    Navigand pe netul din Romania iata ca am nimerit pe pagina dumeavoastra.
    Nu ma pot abtine sa nu zic ca sunt placut surprins de calitatea informatiilor de pe
    acest sait si va urez cat mai mult succes!

  31. Alex din Buzau says:

    Felicitari. Nu ati mai postat nimic din activitatea dvs. As vrea sa incerc si eu inventia dvs pe un Matiz. A reusit cineva pe un astfel de autoturism? Cu respect.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.