TIB 2011 reportaj b365.ro

Prezentare la TIB 2011

Masina care consumă 10 lei la 100 de kilometri, construită în România

 

Românul este inventiv. Se spune că de fiecare dată când se confruntă cu o problemă, inventează ceva şi o rezolvă. Este şi cazul lui Daniel Marinescu, unul din puţinii pionieri pe care îi are România în domeniul automobilisticii. A ajuns să fie catalogat astfel tot în urma unei probleme… pe care a avut-o cu bătrânul său Oltcit.

De afară nu arăta cu nimic ieşit din comun. Doar câteva autocolante şi starea impecabilă în care se afla te duce cu gândul că această maşină este specială. Dacă nu ar avea capota căscată şi câteva butoane şi întrerupătoare pe bord în plus, ai zice că este una din sutele de Oltcituri, care mai circulă şi astăzi pe drumurile României, datorită pasiunii proprietarilor. De fapt, maşina inginerului Daniel Marinescu, nici nu se mai numeşte Oltcit. A rămas doar carcasa, sistemul de frânare, instalaţia electrică şi transmisia din “bătrâna” ce-a ieşit pe vremuri pe poarta uzinei de la Craiova. A rebotezat-o. Pe spate, în locul vechiului scris răsare “Eltcit”, cu litere argintii întocmai ca la maşinile noi. “Elt” de la electric şi “Cit” de la Citroen, în semn de tribut, după cum mărturiseşte chiar proprietarul. “Ideea am avut-o demult, când încă eram în liceu. Iniţial n-am avut în plan nimic. Totul a pornit de la o defecţiune la motor, foarte greu de reparat. Atunci m-am hotărât să scot motorul de tot şi să-mi realizez în sfârşit visul”. Visul lui Daniel Marinescu a fost să costruiască un automobil electric. Şi i-a ieşit, mai ales că a investit şi suficient timp: “Totul a durat un an şi ceva. Am căutat în primul rând îndrumări la oamenii specializaţi. Motorul l-am găsit la un REMAT şi l-am recondiţionat. E un motor de electrostivuitor, bulgăresc, cred”, povestește inginerul.

 

 

 

 

 

ELTCIT, deschizătoarea de drumuri

Maşina lui Marinescu nu se lauda cu performanţe ieşite de comun. După şapte ore de stat la încărcat, are o autonomie de 40 de kilometri, suficient cât pentru un drum dus-întors până la serviciu. De altfel, şi investiţia este direct proporţională cu numărul de kilometri parcurşi cu „un plin”: „Echiparea ei m-a dus undeva la 3000 -3500 de euro. Motorul şi bateriile au costat cel mai mult, cam câte o mie de euro. Maşina aproape chiar că nu contează în ecuaţie”, spune proprietarul, adăugând că „în final, am obținut un cost de 10 lei/100 km”. Probleme mari nu a avut la Registrul Auto Roman când s-a dus să-şi omologheze creaţia, cu toate că aproape tot ceea ce “a băgat” sub capota nu este nou, ci reciclat. A primit ok-ul în cele din urmă de la tehnicienii RAR şi ELCIT a devenit prima maşină electrică omologata în România care are dreptul să circule pe drumurile publice.

 

Cum poate atinge maximum 75 de kilometri pe oră şi are o autonomie care nu-i permite să ruleze la asemenea viteză timp de 60 de minute, maşina inginerului este cea mai ieftină din categoria să. E loc şi de mai bine, în schimb, la capitolul performanţă. Acumulatorii pot fi înlocuiţi cu unii mai puternici în orice moment, însă şi preţul este pe măsură. Există, spre exemplu, baterii a căror capacitate pot transforma bătrână maşină într-una de cursă lungă, alimentându-i motorul preţ de aproape 400 de kilometri.

 

ELTCIT, în acest moment, nu este de vânzare. Proprietarul său, care deja a intrat în afaceri cu reconversia maşinilor clasice în electrice, visează însă acum “la pasul doi”. “Componentele pe care le-am montat nu sunt româneşti. La noi se fabrică doar motoarele. Aşa că nu pot spune că ELTCIT este autohtonă. Visul meu acum este să construiesc sau măcar să fac parte din echipa care va realiza prima maşină electrică 100% românească”, conchide inginerul.

05 oct, 16:18 / Catalin Doscas  b365.ro

Aici este articolul original

Comentarii numai pe adresa de mail (vezi “Contact“)

You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Responses to “TIB 2011 reportaj b365.ro”

  1. execute says:

    Nu am bani de asa masina, dar sigur o sa ma inspir din modificarile astea pt. a3`ul meu

  2. ora exacta says:

    Oare ce mai urmeaza dupa asta?

  3. Badsi says:

    Am ajuns din google acest articol aflandu-ma in cautarea unor informatii referitoare de service-urile auto din Bucuresti. Apreciez talentul tau de prezenta intr-un fel placut informatiile

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.